Φυστικοβούτυρο: Θερμίδες & διατροφική αξία

Φυστικοβούτυρο: Θερμίδες & διατροφική αξία

Το φυστικοβούτυρο έχει πολλές ουσίες που είναι πολύ ευεργετικές για την υγεία, όπως πρωτεΐνη, καλή χοληστερόλη και φυτικές ίνες.

Σύμφωνα με το Consumer Reports, το φυστικοβούτυρο είναι ένα από τα πρωτεϊνικά τρόφιμα που περιέχουν περίπου 2 γραμμάρια ινών ανά μερίδα (2 κουταλιές της σούπας). Οι ίνες διατηρούν το πεπτικό σύστημα σε καλή κατάσταση λειτουργίας και μπορούν επίσης να μειώσουν την ολική χοληστερόλη βελτιώνοντας με αυτό τον τρόπο την καρδιαγγειακή υγεία του ατόμου.
Φυστικοβούτυρο: Η αλήθεια για την χοληστερίνη

Υπάρχουν δύο ταξινομήσεις της χοληστερόλης: Λιποπρωτεΐνη χαμηλής πυκνότητας (LDL) και λιποπρωτεΐνη υψηλής πυκνότητας (HDL). Η LDL είναι γνωστή ως η “κακή χοληστερόλη”, ενώ η HDL έχει ονομαστεί ως “καλή χοληστερόλη”. Το φυστικοβούτυρο περιέχει την “καλή χοληστερόλη”, που -όταν είναι σε υψηλά επίπεδα στην κυκλοφορία του αίματος- μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Η χοληστερόλη δεν πρέπει να εκλαμβάνεται ως κίνδυνος για την υγεία, καθώς παρέχει σταθερότητα σε κάθε κύτταρο του σώματος.

Η HDL χοληστερόλη στο φυστικοβούτυρο απομακρύνει την κακή χοληστερόλη (LDL). Η HDL διαθέτει επίσης την ικανότητα να διατηρεί υγιή τα εσωτερικά τοιχώματα του ενδοθηλίου συμβάλλοντας στην πρόληψη της αθηροσκλήρωσης, η οποία είναι βασικός παράγοντας κινδύνου για καρδιακή προσβολή. Το φυστικοβούτυρο περιέχει επίσης μαγνήσιο σε ποσότητα ίση με το 14% της ημερήσιας ανάγκης πρόσληψης του ανθρώπου (ανά 1 μερίδα = δύο κουταλιές της σούπας). Το μαγνήσιο είναι απαραίτητο στον μεταβολισμό της γλυκόζης, κάτι που συνδέεται με χαμηλότερο κίνδυνο διαβήτη.

Προσοχή

Πρέπει πάντα να ελέγχετε την ετικέτα της συσκευασίας για τα περιεχόμενα, αφού ορισμένες μάρκες προσθέτουν περιττά συστατικά, τα οποία μειώνουν την ευεργετική δράση από τις θρεπτικές ουσίες.

Επίσης, μόλις ανοίξετε ένα βαζάκι φυστικοβούτυρο, θα πρέπει να το συντηρείτε στο ψυγείο, για να εμποδίσετε την ανάπτυξη μυκήτων και βακτηρίων.

Share Button