Πέντε διατροφικοί μύθοι καταρρίπτονται!

Πέντε διατροφικοί μύθοι καταρρίπτονται!

Η διατροφή πάντα αποτελούσε πεδίο λαμπρό για τους επιστήμονες! Καθημερινά προστίθενται νέες έρευνες οι οποίες αναιρούν τα όσα γνωρίζαμε μέχρι για κάποια τρόφιμα. Δείτε ποιοι νέοι διατροφικοί μύθοι καταρρίπτονται από τους ειδικούς!

Τα κορεσμένα λιπαρά είναι βλαβερά

Όταν επιστήμονες ανακοίνωσαν ότι τα κορεσμένα λιπαρά τελικά είναι πιο υγιεινά απ’ όσο νομίζαμε, οι λάτρεις του βουτύρου χειροκρότησαν. Όπως αποδεικνύεται, όμως, δεύτερη μελέτη επιβεβαίωσε αυτό που όλοι γνωρίζαμε, ότι τελικά δεν είναι υγιεινά. Η μελέτη δημοσιεύτηκε στο British Medical Journal και έδειξε ότι η μειωμένη πρόσληψή τους συνδέεται με μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών παθήσεων. Τα ακόρεστα λιπαρά, από την άλλη, κάνουν καλό στην υγεία της καρδιάς, γι’ αυτό συνεχίστε να προτιμάτε το κρεμώδες αβοκάντο αντί για βούτυρο.

Κάποια λιπαρά διατηρούν τη σιλουέτα μας

Έρευνα του Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης έδειξε ότι ο καλός τύπος λιπαρών μπορεί να συμβάλλει στο υγιές βάρος, έπειτα από μελέτη που έγινε σε 7.400 άτομα. Συγκεκριμένα, βρέθηκε ότι όσοι κατανάλωναν ελαιόλαδο έχασαν περισσότερο βάρος σε σχέση με αυτούς που μείωσαν τα λιπαρά από τη διατροφή τους.

Τα όσπρια αδυνατίζουν

Χωρίς να καταβάλλουν προσπάθειες αδυνατίσματος, όσοι πρόσθεταν καθημερινά στη διατροφή τους όσπρια (φακές, φασόλια, αρακάς, ρεβίθια) όσο τα ¾ της κούπας για 6 εβδομάδες έχαναν περίπου μισό κιλό, σύμφωνα με δημοσίευση American Journal of Clinical Nutrition

Τα αυγά βλάπτουν

Πολλοί είναι αυτοί που πιστεύουν ότι τα αυγά μπορεί να βλάψουν την καρδιά γιατί έχουν χοληστερίνη. Ωστόσο, μελέτες του Royal School of Medicine στη Βρετανία αποκάλυψαν ότι η χοληστερίνη από τη διατροφή δεν έχει καμία σχε΄ση με τη χοληστερίνη στο αίμα ούτε προκαλεί καρδιαγγειακές παθήσεις. Τα αυγά περιέχουν πολύ χαμηλή ποσότητα κορεσμένων λιπών.

Το μέλι είναι… ύπουλο

Το θεωρούσαμε πάντα την ιδανική εναλλακτική αντί για ζάχαρη, αλλά μια έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Nutrition έδειξε ότι το μέλι πυροδοτεί τις ίδιες αντιδράσεις στον οργανισμό με την άσπρη ζάχαρη και το σιρόπι καλαμποκιού με υψηλή περιεκτικότητα σε φρουκτόζη, αυξάνοντας το σάκχαρο, την ινσουλίνη, το βάρος, τη χοληστερίνη και την πίεση μετά την κατανάλωσή του.