Ποιες τροφές “χτυπούν” το κρυολόγημα και τις ιώσεις;

Ποιες τροφές “χτυπούν” το κρυολόγημα και τις ιώσεις;

Ορισμένες τροφές έχουν την ιδιότητα να δυναμώνουν το ανοσοποιητικό αφού είναι πλούσιες σε βιταμίνες, μέταλλα και αντιοξειδωτικά.

Δείτε ποιες τροφές “χτυπούν” το κρυολόγημα και τις ιώσεις;

Τα καλά λιπαρά

 

Τα Ω3 λιπαρά οξέα καταπολεμούν το κρυολόγημα με πολλούς τρόπους. Σε μια έρευνα του 2011, η οποία δημοσιεύθηκε στην επιστημονική επιθεώρηση “Brain, Behavior and Immunity”, φοιτητές ιατρικής που πήραν συμπληρώματα με ιχθυέλαια για τρεις μήνες είχαν χαμηλότερα επίπεδα φλεγμονής, αλλά και λιγότερα συμπτώματα άγχους, το οποίο μπορεί επίσης να αποδυναμώσει την λειτουργία του ανοσοποιητικού.

Σκόρδο

Το σκόρδο περιέχει μια ουσία που ονομάζεται αλλικίνη (allicin). Είναι μια ένωση με βάση το θείο, η οποία παράγει ισχυρά αντιοξειδωτικά, όταν αφομοιώνεται από τον οργανισμό με τη διαδικασία της πέψης.

Εσπεριδοειδή

Έρευνες δείχνουν ότι η βιταμίνη C μπορεί να μην είναι τόσο χρήσιμη στην πρόληψη του κρυολογήματος, όπως νομίζαμε μέχρι σήμερα. Ωστόσο, οι ίδιες μελέτες δείχνουν ότι η έγκαιρη λήψη της βιταμίνης ακριβώς με το πρώτο σημάδι της ασθένειας, μπορεί να μειώσει τη διάρκεια ενός κρυολογήματος κατά περίπου μία ημέρα.

Μάραθος

Ο μάραθος είναι ένα φυσικό αποχρεμπτικό και μπορεί να μειώσει τη συμφόρηση στο στήθος και να απαλύνει τον επίμονο βήχα.

Γιαούρτι και κεφίρ

Όταν σκεφτόμαστε “βακτήρια”, το μυαλό μας πάει συνήθως σε κάτι κακό, αλλά μερικά από αυτά είναι απαραίτητα για την καλή υγεία. Η κατανάλωση προβιοτικών τροφών, όπως γιαούρτι και κεφίρ, είναι ένας καλός τρόπος για να αναπληρωθούν στο οργανισμό τα “καλά βακτήρια”, που προάγουν την υγεία του πεπτικού συστήματος και συμβάλλουν στην πρόληψη παθήσεων του στομάχου.

Τσάι

Όλα τα είδη τσαγιού (μαύρο, πράσινο, ή λευκό) περιέχουν μια ομάδα αντιοξειδωτικών γνωστά ως κατεχίνες, οι οποίες έχουν ιδιότητα καταπολέμησης της γρίπης και του κρυολογήματος.

Κόκκινες πιπεριές

Όπως και τα εσπεριδοειδή, έτσι και οι κόκκινες πιπεριές έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C. Μία κόκκινη πιπεριά έχει 150 mg βιταμίνης C, ποσότητα δύο φορές πάνω από την συνιστώμενη ημερήσια λήψη για τις γυναίκες.

Μανιτάρια

Όλα τα είδη μανιταριών περιέχουν σημαντική ποσότητα αντιοξειδωτικών, μαζί με κάλιο, βιταμίνες του συμπλέγματος Β και φυτικές ίνες.

Βατόμουρα

Είναι από τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών, ειδικά όταν είναι άγρια και έχουν γίνει στο φυσικό τους περιβάλλον. Το 2007, επιστήμονες από το πανεπιστήμιο Cornell διαπίστωσαν ότι τα άγρια βατόμουρα περιείχαν τα πιο ενεργά αντιοξειδωτικά από οποιοδήποτε φρέσκα φρούτα, χάρη στα υψηλά επίπεδα ανθοκυανινών, ένα από τα πιο ισχυρά αντιοξειδωτικά.

 

Share Button