Πως να κάνετε το παιδί να πάρει τα μαθηματικά με καλό μάτι;

Πως να κάνετε το παιδί να πάρει τα μαθηματικά με καλό μάτι;

Για πρώτη φορά, επιστήμονες στις ΗΠΑ, μελετώντας και νευροαπεικονιστικά τον εγκέφαλο μαθητών δημοτικού, επιβεβαίωσαν ότι η θετική ψυχολογική στάση και προδιάθεση ενός παιδιού απέναντι στα μαθηματικά, παίζει ρόλο-κλειδί, εξίσου σημαντικό με τη νοημοσύνη, στο αν θα έχει καλές σχολικές επιδόσεις σε αυτό το μάθημα.

Οι ερευνητές, με επικεφαλής τον Λανγκ Τσεν του Τμήματος Ψυχιατρικής και Συμπεριφορικών Επιστημών της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Στάνφορντ της Καλιφόρνια, εντόπισαν το «κύκλωμα» του εγκεφάλου που συνδέει τη θετική στάση απέναντι στα μαθηματικά με την επιτυχία σε αυτό τον τομέα.

Οι επιστήμονες βρήκαν ότι όσο πιο θετικά βλέπει ένας μαθητής τα μαθηματικά και δεν τα φοβάται ούτε τα βαριέται ή τα αποφεύγει, τόσο καλύτερα λειτουργεί ο ιππόκαμπος, το κέντρο μνήμης του εγκεφάλου κατά την εκτέλεση των αριθμητικών πράξεων.

Εδώ και χρόνια, οι εκπαιδευτικοί έχουν διαπιστώσει ότι οι μαθητές παίρνουν καλύτερους βαθμούς στα μαθηματικά, όταν δείχνουν μεγαλύτερο ενδιαφέρον γι’ αυτά και όταν οι ίδιοι θεωρούν τους εαυτούς τους καλύτερους σε αυτό το μάθημα. Η νέα μελέτη επιβεβαιώνει ότι η θετική ψυχολογική και νοητική στάση ενός μαθητή, αποτελεί βασικό δείκτη πρόβλεψης για το πόσο καλός θα είναι πράγματι στα μαθηματικά, πέρα μάλιστα από την εξυπνάδα του.

Τι λένε οι ερευνητές

 

«Η θετική προδιάθεση ανοίγει την πόρτα, προκειμένου τα παιδιά να τα πάνε καλά, αλλά δεν εγγυάται ότι αυτό όντως θα συμβεί, καθώς παίζουν ρόλο και άλλοι παράγοντες» τόνισε ο Τσεν.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, είναι σημαντικό να δημιουργείται ένας αλληλοτροφοδοτούμενος «ενάρετος» κύκλος, δηλαδή τα παιδιά να έχουν επιτυχίες στα μαθηματικά, ώστε αυτό να τους δημιουργεί αυτοπεποίθηση και θετική προδιάθεση, πράγμα που με τη σειρά του θα φέρει βελτίωση των επιδόσεων. Με τον ίδιο τρόπο, ένας μαθητής μπορεί να παγιδευτεί σε ένα φαύλο κύκλο στα μαθηματικά, όπου η αρνητική προδιάθεση και οι αποτυχίες στα τεστ και τους βαθμούς αλληλοτροφοδοτούνται.

Η σχετική δημοσίευση της έρευνας έγινε στο αμερικανικό περιοδικό ψυχολογίας “Psychological Science”.

Από το ΑΠΕ-ΜΠΕ