Συμβουλές για την καούρα και την δυσπεψία στην εγκυμοσύνη

Συμβουλές για την καούρα και την δυσπεψία στην εγκυμοσύνη

Κατά τη διάρκεια μιας εγκυμοσύνης, μπορεί να εμφανιστούν δυσπεψία και καούρα ακόμα κι αν η γυναίκα δεν είχε ποτέ πριν τέτοια συμπτώματα . Αυτή η δυσάρεστη κατάσταση είναι πάρα πολύ συχνή καθώς φαίνεται ότι εμφανίζεται περίπου στο 80% των εγκύων.

Υπάρχουν πολλοί παράγοντες που μπορεί να προκαλέσουν καούρα κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όπως οι ορμονικές αλλαγές στους πρώτους μήνες της αλλά και η πίεση που ασκείται στο στομάχι από το μωρό που συνεχώς μεγαλώνει, κατά τους τελευταίους μήνες της εγκυμοσύνης. Παρόλο που τα συμπτώματα αυτά είναι πολύ συνηθισμένα, μπορεί να γίνουν επώδυνα και να κάνουν την περίοδο της εγκυμοσύνης ακόμα πιο δύσκολη για τον οργανισμό. Αυτό συμβαίνει γιατί και οι δύο παραπάνω λόγοι οδηγούν σε γαστροοισοφαγική παλινδρόμηση. Δηλαδή οδηγούν τα υγρά του στομάχου να επιστρέψουν πίσω στον οισοφάγο δημιουργώντας το δυσάρεστο αίσθημα της καούρας.

Διαβάστε τι προτείνει ο Παναγιώτης Χριστόπουλος MD, MSc, PhD, IFEPAG, Μαιευτήρας – Γυναικολόγος, Ειδικός Γυναικολόγος Παίδων & Εφήβων, Διδάκτωρ Ιατρικής Σχολής Πανεπιστημίου Αθηνών, Συντονιστής Παιδογυναικολόγων Ευρώπης για τη μείωση των ενοχλητικών συμπτωμάτων της καούρας κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, όταν αυτά είναι ήπια.

Καλή χώνεψη της τροφής

Είναι πολύ σημαντικό, όταν προσπαθείτε να αποφύγετε την καούρα και την δυσπεψία, να δώσετε τον απαραίτητο χρόνο στον οργανισμό σας για να χωνέψει σωστά το φαγητό. ?Έχοντας αυτό κατά νου, θα πρέπει να αφήσετε να περάσουν 3-4 ώρες μετά το δείπνο, πριν ξαπλώσετε. Επιπρόσθετα, όταν ξαπλώνετε, δοκιμάστε να κοιμηθείτε με υπερυψωμένο το κεφάλι, τοποθετώντας μερικά μαξιλάρια.

Ανακαλύψτε και αποφύγετε τις τροφές που πυροδοτούν την καούρα και την δυσπεψία

Διαφορετικές τροφές επηρεάζουν διαφορετικά τον κάθε άνθρωπο επομένως είναι σημαντικό να ανακαλύψετε τις τροφές που ευθύνονται για την καούρα και τη δυσπεψία. Για να καταλάβετε ποιες τροφές σας ενοχλούν, δοκιμάστε να κρατήσετε ένα ημερολόγιο διατροφής και να σημειώσετε τα τρόφιμα και τα ποτά που σας κάνουν να αισθάνεστε κάποια ενόχληση. Τα τρόφιμα που συνήθως προκαλούν καούρα και δυσπεψία είναι η σοκολάτα, οι χυμοί φρούτων, η καφεΐνη, τα πικάντικα ή πλούσια σε λιπαρά τρόφιμα κ.λπ.

Να κάθεστε με την πλάτη σε ευθεία στάση

Το να καθίσετε με την πλάτη σας σε ευθεία στάση όταν τρώτε και για μισή ώρα μετά το γεύμα ή το δείπνο, μπορεί να είναι ένας απλός και εύκολος τρόπος για να αποφύγετε τα ενοχλητικά συμπτώματα όταν είστε έγκυος καθώς η στάση αυτή δεν πιέζει το στομάχι σας – για όση ώρα φυσικά αισθάνεστε άνετα και μπορείτε να στηρίξετε την πλάτη σας.

Αποφύγετε να σκύβετε

Είναι λογικό να χρειαστεί να σκύψετε για να πάρετε κάτι, εφόσον φυσικά μπορείτε και είναι ασφαλές. Όταν σκύβετε, προσπαθήστε απλά να λυγίζετε τα γόνατά σας παρά να σκύβετε με την μέση σας.
Φορέστε άνετα ρούχα

Τα ρούχα που δεν είναι στενά , εκτός του γεγονότος ότι σας κάνουν να αισθάνεστε άνετα, μπορούν να μειώσουν τα συμπτώματα της καούρας και της δυσπεψίας . Τα στενά ρούχα ειδικά στην περιοχή της μέσης πιέζουν το στομάχι, με τα ανάλογα αποτελέσματα, ενώ τα ρούχα εγκυμοσύνης μπορούν να μειώσουν τα ενοχλητικά συμπτώματα.

Πάρτε αλγινικά

Η πρώτη σας επιλογή, αν οι παραπάνω συμβουλές δεν έχουν αποτέλεσμα, θα πρέπει να είναι η χρήση κατασταλτικών της παλινδρόμησης, τα οποία είναι σκευάσματα, που χορηγούνται χωρίς ιατρική συνταγή και το βασικό πλεονέκτημά τους είναι η ταχύτητα της ανακούφισης.

Βέβαια πρέπει να τονιστεί ότι για πάρετε οποιοδήποτε φάρμακο κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης θα πρέπει να συμβουλευθείτε τον γυναικολόγο σας ή τον φαρμακοποιό σας. Μην ξεχνάτε ότι μόνο ο γυναικολόγος σας γνωρίζει το ιστορικό και την κατάστασή σας.

 

Share Button