Συνταγές για ελαφριά και υγιεινά σνακ

Συνταγές για ελαφριά και υγιεινά σνακ

Δείτε έξυπνες και πρακτικές λύσεις που θα σας χορτάσουν και θα σας βοηθήσουν να ανταπεξέλθετε στους έντονους ρυθμούς της καθημερινότητας.

Σύμφωνα με τον διαιτολόγο – διατροφολόγο Νίκο Ζέρβα, ένα μυστικό για να χορτάσετε καλύτερα είναι να συνδυάσετε στα σνακ σας δύο ομάδες τροφίμων, δηλαδή να επιλέξετε ανάμεσα σε φρούτα/λαχανικά, πηγές πρωτεΐνης και πηγές υδατανθράκων. Καθεμία έχει κάτι διαφορετικό να σας προσφέρει

Για παράδειγμα, μπορείτε να επιλέξετε μπισκότα τύπου Πτι-Μπερ που αποτελούν ένα ελαφρύ σνακ, με 30 θερμίδες περίπου ανά μπισκότο, τα οποία μπορείτε να εντάξετε στα καθημερινά σας μικρο-γεύματα ή να συνοδέψετε το ρόφημά σας.

Μάλιστα, σύμφωνα με τον κ. Ζέρβα, μία καλή ιδέα είναι να επιλέξετε μπισκότα τύπου Πτι Μπερ με βρώμη, προσθέτοντας ταυτόχρονα τα οφέλη της στα πλαίσια ενός ισορροπημένου πλάνου διατροφής. Με τον τρόπο αυτό θα καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα διαλυτών και αδιάλυτων φυτικών ινών, οι οποίες πέραν του ότι φροντίζουν την υγεία του πεπτικού σας συστήματος, συμβάλλουν στη διατήρηση των επιπέδων γλυκόζης σταθερά, επομένως αποτελούν καλή επιλογή και για άτομα με σακχαρώδη διαβήτη. Παράλληλα, οι υδατάνθρακες που περιέχει σας δίνουν πολύτιμη ενέργεια και οι φυτικές της πρωτεΐνες καλύτερο κορεσμό.

Για ένα ελαφρύ και υγιεινό σνακ, μπορείτε να επιλέξετε 4-5 μπισκότα τύπου Πτι-Μπερ μαζί με λίγο μέλι ή συνδυάζοντάς τα με μπανάνα και λίγο ταχίνι, ώστε να σας κρατήσουν χορτάτους μέχρι το επόμενο γεύμα.

Ξηροί καρποί και αποξηραμένα φρούτα

«Μία εξαιρετική δυάδα που συνδυάζει γεύση με θρεπτικά συστατικά. Ετοιμάστε ένα δικό σας σακουλάκι (για να αποφύγετε να καταναλώσετε μεγαλύτερη ποσότητα απ’ όσο πραγματικά θέλετε) και προσθέστε το μιξ της επιλογής σας. Αμύγδαλα, λιναρόσπορο, κολοκυθόσπορους, κράνμπερις, σταφίδες, goji berries… οι επιλογές είναι πολλές και μπορείτε να τις εναλλάσσετε καθημερινά. Έτσι προσθέτετε τα «καλά» λιπαρά από τους σπόρους και φυτικές ίνες, βιταμίνες και μέταλλα από τα αποξηραμένα φρούτα» σημειώνει ο κ. Ζέρβας.

Επίσης, όπως λέει ο διαιτολόγος, μπορείτε να έχετε στην τσάντα σας κρακεράκια για να αποτελέσουν άμεση πηγή υδατανθράκων – δηλαδή ενέργειας – οποιαδήποτε στιγμή. Επιλέξτε ανάμεσα σε σίτου, με σίκαλη ολικής άλεσης ή ακόμα και χωρίς ζάχαρη, για να καλύψετε τις δικές σας γευστικές επιθυμίες. Δυναμώστε ακόμα περισσότερο το σνακ σας με μερικά τοματίνια και λίγο τυρί χαμηλό σε λιπαρά, όπου πέρα από τη φρεσκάδα και τα θρεπτικά συστατικά του λαχανικού, το τυρί θα σας προσφέρει μεγαλύτερο κορεσμό και το απαραίτητο σε όλους μας ασβέστιο.

Μία άλλη επιλογή είναι το τοστ. Ο κ. Ζέρβας σας προτείνει να διαλέξετε το ψωμί της επιλογής σας, ανάμεσα σε πληθώρα γεύσεων με αλεύρι σίτου, ολικής άλεσης, πολύσπορο κ.α., και βρείτε ευφάνταστα υλικά για να το γεμίσετε. Φυσικά υπάρχουν τα κλασσικά και αγαπημένα υλικά, όπως γαλοπούλα,  τομάτα και μαρούλι, αλλά μπορείτε να αντικαθιστάτε κάθε υλικό με ένα νέο κάθε φορά για ποικιλία. Διαλέξτε αυγό βραστό, αβοκάντο, μανιτάρια, πιπεριές… και δημιουργήστε «βόμβα» θρεπτικών συστατικών, γεύσης και ενέργειας.